منتديات بال مون  

العودة   منتديات بال مون > منتدى الفن والأدب > منتدى روايات عبير وأحلام > روايات المنتديات

روايات المنتديات روايات قلوب أحلام - روايات عبير الأحلام - روايات قلوب ملاذنا - روايات رومانسية مترجمة

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 31-03-2013, 01:04 PM   رقم المشاركة : 1
:: رومانس مون متفوق ::
 
الصورة الرمزية اميرة





اميرة غير متواجد حالياً

اميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond repute


روايتي الأولى : يحلمون اللي فيك يفكرون ياخدوك مني و الله لو يتجننون / كاملة



سلام



كيف الحال ... ان شا الله تكونوا كويسين



هادى اول روايه انزلها بقلمي و ساعدتني فيها ريسو و ان شا الله تعجبكم :graaam- (24):







رد مع اقتباس
قديم 31-03-2013, 01:06 PM   رقم المشاركة : 2
:: رومانس مون متفوق ::
 
الصورة الرمزية اميرة





اميرة غير متواجد حالياً

اميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond repute


روايتي الأولى : يحلمون اللي فيك يفكرون ياخدوك مني و الله لو يتجننون / كاملة



البارت الاول



رائد : وسن



وسن طالعت فيه و هي خايفه و كارهته في نفس الوقت و قالت بهمس : نعم



رائد : تعالى هنا و اشر جنبه ع المرجيحه اللي كان قاعد عليها



وسن راح الخوف اللي كان منها و طالعت فيه بكره و تحدي و قالت : نعم ياخوي ما سمعت عيد اللي قلته



رائد اتنهد و قال في نفسه ( اففف منها عنييييده مرة يا ربي صبرني عليها ) طالع فيها و اشر ع المرجيحه اللي جنبه



طالعت فيه بحقد و جا في بالها فكره و اشرت ع المرجيحه و قالت : تبغاني اقعد في المرجيحه اللي جنبك



هز راسه بتعجب يعرفها عنييده استغرب منها مرة و طالع فيها باستغراب و قال : يا ريت



طالعت فيه بمكر و قربت منه و قالت : طيب ايش رايك ادفك



طالع فيها باستغراب و تعجب اكتر و قال : من جدك



اعطته ديك الضحكه اللي دوخته من جد و قالت : ايوا بيبي



انبسط منها مرة و قالها : ايوا يا عيون بيبي



راحت من وراه و لمعت في عيونها لمعه الخبث و دفته باقوى ما اعطاها ربي من قوة و من قوه الدفه طاح رائد



على وجهه قعد في مكانه مصدوم من اللي سار عمره ما اتوقع تكون بدي الجراءه و سمعها و هي رايحه بتضحك



و تقول : هههههههههههههههههههه يا حراااام مسكييييييين و لفت عليه و قالت : عشم ابليس في الجنه تكون



حبيبي يا ... .

وقفه [ عندما تحب شخصا و هو يكن لك الكره العميق اعلم ان لا امل في ان يبادلك الحب يوما الا اذا حدثت معجزة ]



رائد طالع فيها بقهر و حلف انه ينتقم منها و يذلها زي ما ذلته





بعد مرور 10 سنوات









وسن و هي شوية بتبكي : يعني يا بابا مافي مجال



ابوها بانكسار و حزن ع اللي ساير لبنته قال : لا يا عيون ابوك



سكتوا 10 دقايق و فجاه قال ابوها : خلاص يا وسن مو لازم باقي ديون بسيطه انا اسددها بنفسي .



وسن اخدت نفس و مسحت دموعها و قالت : لا يا بابا ما عاش من يذلك و انا حيه مادام انا موجوده اعرف اني راح



اسددلك دينك لو على رقبتي



ابوها خانته دموعه و جلس يبكي



راحت وسن لابوها و مسحت دموعه و قالت : لا تبكي يا بابا و لا ترخي راسك مادام انا بنتك على وجه الارض



ما في احد راح يرخى راسك بوجودي لا تخاف و جلست تطبطب عليه



ابوها مسح دموعه و جلس يقول : الله لا يحرمني منك و ربي اني جبت بنت عن 10 رجال



مسحوا دموعهم و قالتلهم الخدامه انه الغدا جهز اتغدوا و بعدها استاذنت من ابوها تطلع في غرفتها تريح شوية



و اذن لها و طلعت راحت لغرفتها اخدتلها شور و راحت انسدحت فوق السرير تفكر في اللي سارلها قبل يومين ...



ابوها مدين من رائد 5 ملايين لانه كان يبغى يبنيلها فله و غير كده بيشرتيلها عقارات تقعدلها مع الزمن و بعد 3



طلب رائد من ابوها ان يرجعلها الفلوس بس الاب كان مفلس و ما كانت تدري وسن اي شي عن داه الموضوع و



اشترط عليه رائد انه ما يطالبه بالفلوس بس يرسل معاه وسن لمده سنه لاي مكان يبغى يروحه هي تروح معاه و ما



تناقشه و تقعد مؤدبه و ما تفتح فمها بولا كلمه معاه هو يامر و هي تنفذ من دون نقاش و لمن قالها ابوها ع الخبريه



انهارت و اتدمرت نفسيتها لمن عرفت انه رائد طلب داه الشي و عاتبت ابوها انه ما قالها و بعدها فكرت في ابوها



اللي ساعدها كتير و اللي وقف معاها في كل شي و فكرت انه هو داه الوقت المناسب اللي ترد فيه و لو جزء من جميل



ابوها عليه ووصل تفكيرها لهنا و نامت ...




انتهى البارت الاول



اتمنى اشوف ارائكم و توقعاتكم



دمتم بود






رد مع اقتباس
قديم 31-03-2013, 01:07 PM   رقم المشاركة : 3
:: رومانس مون متفوق ::
 
الصورة الرمزية اميرة





اميرة غير متواجد حالياً

اميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond repute


روايتي الأولى : يحلمون اللي فيك يفكرون ياخدوك مني و الله لو يتجننون / كاملة



البـارت التـانـي


وسن



قمت من النوم دخلت اتروش و بعدها قمت اتوضيت و صليت بعدها نزلت عند بابا لقيته قاعد بيقرا جريده و بيشرب قهوة



رحتله و بست راسه و قعدت جنبه ...



ابوها : ها ان شا الله نمتي كويس



وسن : الحمدلله يا بابا



ابوها : اقولها تحطلك الفطور



وسن : لا يا بابا دحين رايحه مع وعد السوق اقضى و مرة واحده نروح نفطر



ابوها : ليش تكلفوا على نفسكم مادام الاكل موجود بالبيت



وسن عيونها دمعت بس مسحتها بسرعه و قالت : عشان حتكون اخر خرجه اخرجها معاها فحبينا نفطر مع بعض اخر



مرة و ممكن نتغدى مع بعض برضو يعني لا تستناني .



ابوها لاحظ بكى بنته و حز في نفسه بس ما علق و قالها : طيب روحي بس لا تتاخري و انتبهي على نفسك



وسن و هي تنادي الخدامه تجبلها العبايه قالتله : ماشي من عيوني .



و راحت سلمت على ابوها و خرجت .






(( تعـريف بابطال قصتنا ))




وسـن : بنوتة مرة حلوة عيونها رمادي و شعرها بني فاتح و بيضا و جسمها حلو و متناسق عمرها 20 سنه و



معروفه بعنادها و طول لسانها و و قد ما تحاول تبين انها قويه الا انها تنكشف بسرررعه و تكره شي اسمه رائـد و



راح تتعرفوا عليها اكتر مع الاحداث .






رائـد : عمره 27 سنه جسمه حلو و عريض و عنده عضلات طويل و لونه برونزي و عيونه بني فاتح و معروف بانه



اذا حط شي في باله يسويه لو ايش ما سار و مرة عنييييد و مسي اي شي فيه الا العناد و الكبرياء لو اتمست ممكن



توصل لدرجه انه ينفي الشخص اللي مس كرامته و ماهمه فلوس و فوق كده مرة متكبر و يعشق شي اسمه وسن



و راح نتعرف عليـه اكتر في الاحداث .




ابو وسن : اسمه فهد و عمره 65 سنه .



وعـد : صديقه وسن عمرها 20 سنه شعرها قاصته فراوله لونه احمر و عيونها خضرا و مرة فله البنت دي و لزيزة .





طيب طيب يا وعد دحين طالعه



سلمت عى ابوها و خرجت دخلت السيارة و سلمت على وعد و اتحركت السيارة



وصلت للمول .

و لهنـا راح اوقف

لمن اشوف تفاعلكم معايا و قولولى اذا اوقف و الا اكمل

دمتم بـود







رد مع اقتباس
قديم 31-03-2013, 01:08 PM   رقم المشاركة : 4
:: رومانس مون متفوق ::
 
الصورة الرمزية اميرة





اميرة غير متواجد حالياً

اميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond reputeاميرة has a reputation beyond repute


روايتي الأولى : يحلمون اللي فيك يفكرون ياخدوك مني و الله لو يتجننون / كاملة



البارت التالت



طيب طيب يا وعد دحين طالعه



سلمت على ابوها و خرجت دخلت السيارة و سلمت على وعد و اتحركت السيارة



وصلت للمول



نزلت هي و وعد من السيارة و دخلوا ع المحلات و جالسين يشتروا ملابس تعبت وعد من الفرفرة طلبت من وسن



انهم يقعدوا وسن رفضت بحجه انه اخر مرة راح تشوفي فيه داه السوق و قالت تفرفر شويتين و تجيلها وصلتها



لستار بكس و راحت فرفرت في المحلات و ما انتبهت للعيون اللي تراقبها .


و من ناحيه تانيه



اضطر انه يروح المول عشان يقابل صاحبه بدر هناك و هو ماشي شافها و هي ماشيه لوحدها و سار يمشي وراها



بدون شعور منه مر من جنبها و سوى نفسه يتكلم في الجوال و بيقول : هههههههههههههه ايوا



بكرة رحلتى و الله



مو لازم تعرف اسمها و الا اقولك هيا خد اسمها اسمها وسن



هههههههههههههههههههههه لا بصراحه حبيبتي احلى منها بمليون مرة ههههههههههههههههه



و الله امممممم فكرة مو بطاله



حلو اجل خلاص حاخدها ع الصحرا و راح اسيبها في الليل بدون ما تدري عني اسويلها هي مفاجعه ههههههههههه



لا و الله قول قسم خخخخ لا يا اهبل باسويلها هي مفاجعه و للان ما قلتلها فين بدنا نروح



اممم قلتلك خلاص فكرتك عجبتني حاخدها للصحرا



اممممم ايش رايك في فكرتي



اففف كم مرة اقولك



راح اقولها حنروح لفينيسيا و اقولها تلبس لبس شتوي و بعدها اوريها فينيسيا على اصولها و طبعا انت فاهم قصدي



راح اوديها الصحرا و اخليها تشهق بفنيسا هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



خلاص هي سمعت كل كلمه قالها و دمها سار يفور على اصوله حتى لو حطيتوا قدر فوقها اتحمي الاكل اللي جوته خخ



وقفت في مكانها و لفت عليه هو سوى نفسه مصدوم من شوفتها و قالها : اااه انخربت عليك المفاجعه هههههههههه



هي طالعت في باحتقار هو فار دمه بس ما بين و طالع فيها بسخريه و قال : ما كنت داري انه مفاجاتي حتخليك طرمه



بالشكل داه لو كنت داري كان من زمان سويتلك المفاجاه دي .



هي من دون شعور منها اعطته كف .


لهنا انتهى البارت التالت



اتمنى اشوف ردودكم و توقعاتكم








رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML متاحة









الساعة الآن 02:14 AM.


Powered by vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd
Translation by Support-ar
منتديات بال مون - منتديات رومانس مون