منتديات بال مون  

العودة   منتديات بال مون > منتدى الفن والأدب > منتدى روايات عبير وأحلام > الروايات العربية

الروايات العربية قسم مختص بعرض أشهر الروايات العربية

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 05-04-2016, 01:37 AM   رقم المشاركة : 5
:: عضو مميز ::

 
الصورة الرمزية أميرة الشوق






أميرة الشوق غير متواجد حالياً

أميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond repute


ذات الوجه الدميم


اخرى .. ولكن .. قدرها محتوم
بالحياه في هذا المنزل .. ففي هذا
المنزل منذ اكثر من 1 سنين ..
كانت مع والدتها وابيها في آخر
زياره عائليه .. كانت دائما تعاملها
زوجة عمها اسوأ معامله هي
وأمها .. انتزعها من افكارها صوت
عمها
صبحي : غااااااااااااده
غاده : ايوه ياعمو
صبحي : ايه يابنتي بنده بقالي مده
واقفه عندك ليه ادخلي ي?
غاده وهي تدخل بخوف : حاضر
دخلت غاده وقفت بجانب الباب
م?صقه للحيطه .. نظرت حولها ..
نعم نفس البيت لم يتغير فيه شئ ..
بيت عائلي بسيط ولكنه غير مريح ..
ينقصه الدفئ والحب الذي يمتلئ به
بيت أبيها الراحل .. نظر لها صبحي
وقد فهم ما تشعر به فهو ا?خر
يعاني من سيطرة زوجته على
قراراته وأيضا كان خائفا عندما أبلغها
بقدوم غاده .. تذكر وقتها انه سمع
ما ? يرضيه .. وافقت هي بعد
مناقشه كالتالي :
فوزيه : نعم ؟؟؟؟ غادة مين دي
اللي تيجي تعيش معانا ؟؟؟
صبحي : ياستي انا بقول احتمال
كبير ومتوقع في اي وقت .. لسه
مش دلوقتي
فوزيه : هو انا بقول دلوقتي غير
بكره .. ماينفعش في اي وقت
صبحي : ليه بس ؟ دي لحمي
وماينفعش اسيبها تعيش لوحدها
فوزيه بحده : يعني ايه ياصبحي انت
بتحطني قدام ا?مر الواقع؟؟
صبحي : ازاي يافوزيه مانا باخد رأيك
اهو
فوزيه : ااااااااااااه ومصاريفها بقى
هنجيبها منين .. انت عارف دي في
كلية طب ومصاريفها اد كده .. ????
كله ا? كده تقاسم عيالي في قوتهم
ومصاريفهم واكل وشرب وغسيل ..
صبحي : من الناحيه دي اطمني
خااااالص .. الشقه هتتأجر والمح?ت
كده كده متأجره وفتحي وصاني انها
تصرف على نفسها من ا?يجارات دي
وشرط اني ماصرفش عليها مليم ...
نظرت له بدهشه
صبحي : مالك؟
فوزيه : يعني ايه الك?م ده .. لما
اخوك يموت ياناصح انت هتورث
معاها يعني بردو المال هيبقى مال
عيالك اللي انت فرحان اوي وبتقول
هتصرف على نفسها
صبحي : فتحي كاتب كل حاجه باسم
غاده يافوزيه يعني ? انا و? فتحي
نفسه ليه في البيت والمح?ت حاجه
فوزيه بغيظ: اااه عايز يضمنلها








رد مع اقتباس
قديم 05-04-2016, 01:38 AM   رقم المشاركة : 6
:: عضو مميز ::

 
الصورة الرمزية أميرة الشوق






أميرة الشوق غير متواجد حالياً

أميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond repute


ذات الوجه الدميم


حنين عايز تلمها في بيتك مش كفايه
حرمك من ورثك ..
صبحي : ? حول و? قوة ا? بالله ..
ياستي يعني هو احنا كنا مستنيين
نورثه .. مش يمكن ربنا يشفيه
وتحصل المعجزه ويخف ..
فوزيه : ودي هتنام فين ان شاء
الله ؟
صبحي : ممكن تنام مع جيهان في
اوضتها
فوزيه : وافرض جيهان ماوفقتش ؟
وليه نضايق بنتنا ونخنقها في بيتها ؟
صبحي : مالكيش دعوه انتي بس انا
هكلمها واقنعها ان شاالله اجيب كنبه
صغيره من اللي بيتفردوا سرير دول
واحطها في اوضة جيهان وتبقى غاده
تنام عليها
نظرت له بحده فأسرع صبحي وقال :
هجيب الكنبه على حسابها ماتقلقيش
ثم تنهد تنهيده كبيره وقال لها :
فوزيه حبيبتي انا عمري مابرفضلك
طلب وبجامل اهلك كويس جدا
وبقابلهم في كل المناسبات كويس
جدا ومابتأخرش عن اي ظرف
ليهم .. اظن من حقي انك تنفذيلي
الطلب ده وخصوصا انها بنت غلبانه
وملهاش حد ومؤدبه جدا .. و? انتي
خايفه على محمود ابننا من وجود
بنت غريبه في البيت ? عينه تزوغ
عليها ؟
فوزيه : ايييه ؟اهي دي اخر حاجه
ممكن افكر فيها .. هي غاده يتبصلها
اص? دي ارجل من ابنك .. دي وشها
يقطع الخميره من البيت ..
صبحي : حرام عليكي ماتقوليش كده
دي خلقة ربنا وماتنسيش انتي عندك
بنات
فوزيه : فشششر هي غاده دي
تيجي جنب جيجي حبيبتي حاجه ..
دي العرسان بتتهافت عليها من
دلوقتي ..
صبحي : طيب خ?ص انتي موافقه
مش كده ..
غاده بتأفف : امري لله .. بس البت
دي لو ضايقتني في حاجه هتبقى
بره بيتي
صبحي منزعجا من لهجتها :
ماتقلقيش اوعدك مش هيحصل
*****************************
قال لها : اقعدي ياغادة اما اناديلك
مرات عمك تسلم عليكي
جلست غاده على اول مقعد قابلها
وكانت منكمشه في جلستها .. نظر
لها عمها نظرة شفقه ودعى ربه في
نفسه ان تقابلها فوزيه مقابله حسنه
تقلل من حزنها ..
دخل صبحي على فوزيه وجدها ممده
على السرير تتابع التلفيزيون الصغير
الموجود بحجرتها .. وبجوارها طبق







رد مع اقتباس
قديم 05-04-2016, 01:38 AM   رقم المشاركة : 7
:: عضو مميز ::

 
الصورة الرمزية أميرة الشوق






أميرة الشوق غير متواجد حالياً

أميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond repute


ذات الوجه الدميم


صبحي : يعني بدل مانتي قاعده كده
و? على بالك كنتي جيتي معايا العزا
وخدتي بخاطر بنت اخويا ..
نظرت له بدون اهتمام : جرى ايه
هو انا عشان وافقت انها تشرفنا هنا
يبقى خ?ص ..
صبحي : وفيها ايه يعني اعتبريه
ثواب لوجه الله
فوزيه : عايز ايه ياصبحي دلوقتي
صبحي : البنت قاعده بره قومي
رحبي بيها مش انتي صاحبة البيت
بردو؟ قومي خدي بخاطرها وعزيها
وحسسيها انك امها وكمان ...
قاطعته : حيلك حيلك .. ايه كل
ده .. اووووووووووف صبرني
يارب ..
نظر لها في صمت
فوزيه : اديني قايمه اما اشوف
اخرتها مع الست الدكتوره
**************************
خرجت من حجرتها وجدتها تجلس
شارده على احد الكراسي ... جزت
على اسنانها بغيظ وقالت باسلوب
تحاول ان يبدو حاني ومؤثر : اه?
اه? ياغاده عاش من شافك
وقفت غاده على الفور : اه?
بحضرتك ياطنط
قبلتها فوزيه وجلست : عامله ايه
واخبارك ايه
نظرت لها غاده باندهاش ولم ترد ..
فلقد دفن والدها صباح هذا اليوم
فقط وا?ن تسألها عن حالها
واخبارها
جلس صبحي بجوار فوزيه على الفور
في محاوله منه ?ص?ح الموقف
ولكزها بخفه في ذراعها فقالت
فوزيه : اه ياحبيبتي ماتأخذنيش
ماقدرتش اجي مع عمك اعزيكي
معلش كنا شايلين البيت سجاجيد
ومسح وتنفيض بقى البيت كان
مقلوب قلبي معاكي ياغاده
صمتت غاده ولم ترد بل نظرت في
ا?رض وهي تتمنى ان تخرج من هذا
المنزل
فوزيه : ايه ياغاده مابترديش عليا
ليه؟ مش بكلمك ؟
كادت ان ترد ولكن استوقفها عمها
وقال : غاده تعبانه واقفه على رجلها
طول النهار واكيد محتاجه ترتاح بعد
اليوم الطويل ده .. اتفضلي ادخلي
ا?وضه ياغاده
وقفت غاده وقالت : انهي اوضه
ياعمو
شاور لها على حجرة جيهان ابنته :
ا?وضه دي هت?قي جيهان بنت عمك
جوه اكيد لسه صاحيه هتنامي جنبها
النهارده لحد ما بكره باذن الله
هننزل نشتري سرير صغير او كنبه
على اد ما مساحة ا?وضه تكفي








رد مع اقتباس
قديم 05-04-2016, 01:38 AM   رقم المشاركة : 8
:: عضو مميز ::

 
الصورة الرمزية أميرة الشوق






أميرة الشوق غير متواجد حالياً

أميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond reputeأميرة الشوق has a reputation beyond repute


ذات الوجه الدميم


الكنبه اللي قلت عليها ؟؟؟
صبحي بارتباك : ? ماكنش في وقت
النهارده نعمل حاجه
فوزيه : مانت بقالك اكتر من
اسبوعين عمال تقول وتعيد في
الموضوع ده واخويا عيان واخويا
بيموت وجاي تقولي نسيت اجيب
الكنبه
هنا فرت دمعه ساخنه من عيني
غاده وقالت بثبات : انا كمان
مابعرفش انام وحد جنبي انا هنام
هنا في الصاله لحد بكره ان شاء الله
فوزيه : في الصاله فين يعني ؟
انتي ناسيه ان في شاب في البيت
?ااا انا مابحبش الحركات دي انتي
هنا في بيت محترم مش سايب كله
على بعضه
لم تستطيع الرد ولكن دموعها ردت
عنها
لم يستطيع صبحي السكوت اكثر
وقال بحده : ماخ?ص يافوزيه انا
قلت بكره هجيب السرير يبقى
ماجتش من ليله يناموا جنب بعض ..
فوزيه بعند : وسرير ليه يعني هي
كنبه وخ?ص ده حتى غاده رفيعه
خالص ومش محتاجه مساحه يعني
استحملت غاده كل هذه ا?هانات
وجاهدت ا? ترد فهذه السيده هي
زوجة عمها وهي من تأويها ا?ن
ف?بد من احترامها مهما صدر منها
صبحي : ادخلي ي? ياغاده وارتاحي
ياحبيبتي
واتجهت غاده لحجرة جيهان وطرقت
الباب ودخلت بهدوووء
**************************
وجدت الغرفه شبة مظلمه .. ولكن
هناك اضاءة خافته من اباجوره
صغيره على الكمودينو .. وجدت فتاة
نائمة على بطنها وامامها ?ب توب
مفتوح .. واضعه سماعات اذن وتهز
رأسها يمينا ويسارا دلي? على انها
تستمع ?غنية ما .. تنحنحت غاده .
فلم تسمعها جيهان .. خبطتت بيدها
على السرير .. ? يوجد رد ..
اضطرت غاده ?ن تمسك كتفها بخفه
لتعلن عن وجودها في حجرتها ..
انتفضت جيهان من جلستها او نومتها
ونزعت السماعات بحده من اذنيها
قال في حده : ايه ده ؟؟ انتي مين
انتي ودخلتي هنا ازاي؟
قالت غاده في ارتباك : انا غاده بنت
عمك
?نت م?مح جيهان قلي? : ااااه انتي
جيتي
غاده : اسفه اني دخلت ا?وضه كده
بس عمي قالي ان عندك خبر وهو
اللي قالي ادخل وكمان خبطت على
الباب وندهت عليكي وانتي مكنتيش
سامعاني عشان السماعات اللي ....







رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة









الساعة الآن 05:19 AM.


Powered by vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd
Translation by Support-ar
منتديات بال مون - منتديات رومانس مون